• Hofland-afbeelding-Blog-site

Nieuwe naam, nieuwe site

De naam “Leerlinggids” was niet meer toereikend, want ook studenten en afgestudeerden vonden de weg naar “Katrientje”. Uit onderzoek bleek dat kandidaten het nooit hadden over de Leerlinggids, maar altijd over Katrientje. Velen die bij mij kwamen, wisten niet eens dat ik een website had. Slechte zaak toch....?!

Ik besloot hulp in te schakelen om mijn website en nieuwe naam goed op de kaart te zetten. Ieder zijn vak, nietwaar? Sommigen van jullie hebben het misschien wel op Facebook gelezen, ik ben voor een marketingtraject naar de Merkmannen gegaan. 

En daar stond ík in het middelpunt van de belangstelling: hoe omschrijft men jou? Wie zijn jouw klanten? Hoe kom je op anderen over? Wat voor gevoel geef jij hen nadat het traject is afgerond? Heb je tastbare impact op anderen? En waarom wil men bij jou zijn? Wat maakt jou speciaal? 

Pfff, jullie begrijpen wel, dat zijn geen vragen waar je nou 123 antwoord op geeft, daar hebben we aardig wat tijd in gestoken. Het leverde hilarische momenten op, gefronste wenkbrauwen en grote blije ogen!

En toen kwam hun vraag: wat wil JIJ? Wat is voor jou belangrijk? “IK? Dat is niet zo moeilijk te beantwoorden hoor, kinderen en jongeren helpen, jong volwassenen, tot een jaar of 28…..”. Waarom geen oudere volwassenen, vroegen ze toen. Gefronste wenkbrauwen aan mijn kant: “Ik heb toch Pedagogiek gestudeerd, ik heb altijd met kinderen en jonge mensen willen werken! Omdat die zo zichzelf zijn, geen blad voor de mond nemen, zichzelf aan het ontdekken zijn, soms nog lekker ondoordacht zijn en omdat ik er vaak heel veel plezier mee kan maken!” 

Oké, dat begrepen de Merkmannen wel, maar toen kregen zij het even lastig, want ik ben niet zo’n merkenmens…. en dan is het moeilijk om een logo en uitstraling voor een site te bedenken (haha, hun probleem!). Maar ze lieten mij niet los, ik kreeg huiswerk mee en moest een 'to hate' en 'to love' lijst maken. Dat kón ik gelukkig wel!

Zij puzzelden verder en er werd in overleg een richting bepaald. Daar herkende ik veel in, want ik maak uiteindelijk ook niet de keuze voor de kandidaten, maar ik werk met hen samen, geef hen richting en adviseer wat het beste bij hen past. Handige jongens hoor, die Merkmannen, op mijn 'to love' lijstje staat zeilen en zo ontstond het kompas in mijn logo en website! Leuk om eens te zien hoe anderen werken!

Samen met hen en met hulp van oud-kandidaten (dank jullie wel!) ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe naam, het is “Hofland advies” geworden. Hier zal hopelijk iedereen zich in kunnen vinden, jong en ietsje ouder, altijd gericht op het ondersteunen bij het maken van keuzes. Want wanneer je ook voor advies komt, ik hoop dat iedereen zich bij mij thuis voelt, respectvol benaderd voelt en dat ik met mijn betrokkenheid, persoonlijke en professionele aanpak een ieder de juiste koers laat varen! 

Wil je op de hoogte blijven, schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief. Op Facebook zal ik korte berichten posten (ik vind het uiteraard heel leuk als je mijn pagina liket) en heb je vragen, stel ze gerust!



Deel mijn bericht via:

Categorieën

voor-de-wind
VOOR DE WIND

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief en ontvang handige tips en weetjes.

193